vendredi 2 mai 2008

Mange de la M ...Macau !




Vous avez l'esprit "contrarien" ? Voilà un stock partait pour vous.

2007 news/MGM Mirage, qui détient déjà 12 établissements à Las Vegas (soit 44 000 chambres dans les hôtels-casinos les plus célèbres) a dévoilé un projet pharaonique dans la ville américaine du jeu.Il s’agit d’un ensemble immobilier qui devrait voir le jour fin 2009, regroupant dans plusieurs tours 2 700 résidences privées, deux hôtels de 400 chambres, une résidence de 4 000 chambres avec casino sur soixante niveaux et un quartier commercial et de loisirs de 46 000 mètres carrés !Sans oublier 7 000 places de parking.Baptisé City Center, il sera situé au cœur du Strip, l’avenue mythique de la ville du Nevada, et prendra ses aises sur 31 hectares.Conçu par des pointures de l’architecture internationale, City Center devrait créer 12 000 nouveaux emplois à l’ouverture.
Les "bashers" travaillent beaucoup sur la faible présence de Chinois à Vegas...autrement dit ils "s'accrochent" à Macau..ça coûte moins cher de "transport"...lol....

Je vous le dit...."jamais..........je dit bien ...JAMAIS Las Vegas va mettre le genou à terre....ils vont sortir une multitude de "bébelles" pour ne pas perdre la clientèle chinoise.....Voir même un retour de Céline.....j'l.vous dit...criss"!

MGM.nyse 52 week low club!

mercredi 30 avril 2008

La fontaine de Jouvence ...(??*)



Le nouveau brevage à la mode c'est "Purple".Un concentré de 7 jus de fruits antioxidants...
May 01 2008
Purple Beverage Company, Inc. (OTCBB: PPBV), today announced that former Red Bull® North America National Accounts Manager, Lou Aceto, has agreed to join the growing beverage company as National Accounts Manager for its antioxidant beverage, Purple.
Aceto comes to Purple from Red Bull®, where he was responsible for placing the product on the shelves of major convenience, petroleum, grocery and drug chains in the New England and New York markets. During his time at Red Bull®, Aceto serviced high-profile national accounts such as Stop & Shop®, Wegmans®, Tops Markets®, Hannaford Brothers®, Cumberland Farms® and CVS® stores.
“With experience and relationships from individual markets to large retail chains, Lou will be an invaluable asset to our growing company,” said Purple Beverage Company Founder and CEO, Ted Farnsworth. “His knowledge and expertise expand beyond building strategic relationships, planning and exceeding sales targets to earning customer satisfaction through effective client management and driving successful negotiations.”
“I’m excited to work with a rapidly-growing brand like Purple,” said Aceto. “Purple is not only a great product, but I also see the company gaining a place in the industry as the next big national brand. I’m happy to join the Purple team at such an opportune time when it is focusing on taking Purple to the next level.”
April 21 2008
Purple Beverage Company, Inc. (OTCBB: PPBV), today announced that former New York Red Bulls® of Major League Soccer Managing Director, Marc de Grandpre, has agreed to join the rapidly-growing beverage company as Vice President of Marketing.
Prior to serving with the New York Red Bulls®, de Grandpre directed East Coast marketing for the team’s parent company, Red Bull® North America, where he was credited with implementing consumer marketing strategies that grew the company’s consumer brand awareness from 13 to 91 percent, resulting in an average yearly sales increase of 122 percent during his five years in that position.
Ted Farnsworth, Founder and CEO of Purple Beverage Company, maker of the all-natural antioxidant-rich beverage, Purple, said, “We are thrilled that Marc has agreed to come over to the Purple Beverage team. With more than nine years at Red Bull®, first as a Director of Marketing and then as Managing Director of the New York Red Bulls® soccer team, he has the marketing and promotions experience to help make Purple a household name.”
During his tenure with Red Bull®, de Grandpre developed and executed all marketing plans and strategies for its East Business Unit, elevating the unit from third to first place in sales volume for the company in just 18 months. He also established and upgraded the brand’s consumer communication platforms, including: sampling, collegiate marketing, event marketing, athlete sponsorship and media.
Bien sûr le produit est rendu dans les bars. Les drinks "purple juice" sont "in".
à suivre...


mardi 29 avril 2008

Sérotonine + bear market = chocolat

Plus de détails sur Radio pirate et XM 172 demain mercredi 30 avril avec JEFF ...bien sûr!

dimanche 27 avril 2008

31.00$



L'ultimatum posé par Microsoft à Yahoo pour conclure un accord amical de rachat a expiré samedi, sans qu'aucune des deux parties n'ait pour l'instant fait de commentaires.
L'Offre était de 31.00$.
Ce soir il y a une rumeur qui dit que MSFT va faire une offre hostile de
31.75$ par action, profitant du "mood" négatif à silicon valley.
Les emplois sont rares pour les "top engineers" et ils vont demeurer en poste chez Yahoo malgré leur dégoût de la situation.
YHOO est à 26.80$ ce dimanche